عامل اصلی که سبب مزیت روغن ماهی نسبت به سایر روغن ها می شود این است که روغن ماهی غنی از اسید های چرب امگا 3 به نام های DHA وEPA است.

با مصرف روغن ماهی از سکته قلبی خداحافظی کنید

با مصرف روغن ماهی از سکته قلبی خداحافظی کنید


روغن ماهی معمولا از ماهی های آب سرد و برخی انواع صدفها تهیه شده وسرشار از اسیدهای چرب امگا 3 (ω-3)،ویتامین های A و D و کلسیم و فسفر می باشد؛
عامل اصلی که سبب مزیت روغن ماهی نسبت به سایر روغن ها می شود این است که روغن ماهی غنی از  اسید های چرب امگا 3 به نام های DHA وEPA است. امگا 3 و امگا 6 دسته ای از اسید های چرب ضروری هستند که چون بدن انسان قادر به ساختن آنها نمی باشد حتما باید از راه رژیم غذایی دریافت شوند.
3-ω ها عمدتا در اشکال آلفالینولنیک اسید ( ALA – درمنابع گیاهی ) ، ایکوزاپنتانوئیک اسید ( EPA- در منابع دریایی ) یا دکوزاهگزانوئیک اسید ( DHA - در منابع دریایی ) یافت می شوند.


اثرات روغن ماهی در حفظ سلامتی

اسیدهای چرب امگا3 در روغن ماهی دارای اثرات مفیدی برای حفظ سلامتی بدن میباشند از جمله:
  • جلوگیری از تجمع پلاکت و انعقاد خون
  • کاهش فشار خون
  • کاهش التهاب
  • جلوگیری از پیشرفت بیماری های قلبی _عروقی و خطر بروز سکته قلبی
  • کاهش تری گلیسیرید خون
  • تنظیم میزان کلسترول خون
  • بهبود عملکرد عصبی در مبتلایان به پارکینسون و آلزایمر
  • جلوگیری از بروز یا پیشرفت اسکیزوفرنی
  • حفظ سلامت پوست و مو
  • پیشگیری از سرطان

مقدار امگا3  مورد نیاز بدن:

تاکنون برای روغن ماهیDietary Reference Intakes (DRI)  تعیین نشده است. برخی اسیدهای چرب امگا 3 نظیر ALA در آجیلها و لوبیای سویا وجود دارند، اما از آنجا که ALA (ω-3 ) نمی تواند وارد ساختار سلولی حیوانات گردد، حتما باید از طریق رژیم غذایی دریافت شود. هر فرد حتما باید روغن ماهی را روزانه از طریق رژیم غذایی دریافت کند. بنا به گزارشات دریافت شده میانگین دریافت EPA و DHA در روز فقط 40 و 70 میلی گرم می باشد.
مصرف یکبار در روز روغن ماهی معادل حدودا 900 میلی گرم EPA و DHA می باشد که این دوز خطر پیشرفت بیماریهای قلبی_عروقی را کاهش می دهد. انجمن قلب امریکا مصرف حداقل مصرف 2بار در هفته ماهی را برای بهبود عملکرد قلبی_عروقی توصیه می کند. همچنین این انجمن توصیه می کند که بیماران قلبی حداقل یک گرم در روز  EPA + DHA مصرف کنند که مصرف مکمل های روغن ماهی ، با مشورت پزشک ، می تواند در این گروه مفید باشد.  نسبت مناسب امگا 6 به امگا 3 سه به یک یا دو به یک باید باشد که دریافت کنونی اکثر مردم دنیا چهار برابر این مقدار است. در نتیجه توصیه می شود که دریافت اسید های چرب امگا 3 از منابع گیاهی یا دریایی و مکمل ها افزایش یابد.


FISH OIL 21STCENTURY

مکمل فیش اویل 21 سنتری؛ مکملی کامل جهت حفظ سلامت قلب و عروق با داشتن خواص ضد انعقاد ،کاهندگی فشار خون و تری گلیسیرید واثرات ضد التهابی است و در نتیجه تا حد زیادی از بروز سکته جلوگیری میکند.این محصول فاقد هرگونه رنگ یا طعم دهنده مصنوعی بوده و عاری از شکر ، نمک و مخمر می باشد میزان کل چربی موجود در این محصول یک گرم می باشد که همه آن از اسیدهای چرب اشباع نشده با چند باند دوگانه ( PUFAs ) بوده و فاقد اسیدهای چرب اشباع شده ( SFA ) می باشد .
این محصول کمپانی 21 سنتری امریکا هم اکنون در داروخانه های سراسر کشور موجود است و به شکل کپسولهای ژلاتینی نرم با  قابلیت بلع آسان که در بسته های 60 عددی تهیه شده است و روزانه یک تا سه عدد همراه غذا مصرف می شود.

با مصرف روغن ماهی از سکته قلبی خداحافظی کنید
منبع : پوراطب
www.pourateb.com
کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه